אוי לה לספינה שאבד קברניטה – מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל

אוי ספינה שאבד קברניטה – מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל

תמיד היה ידוע בחיבתו הגדולה לתלמידים ולנערים כדי לחנכם לתורת ישראל השלימה על ידי מוסר ולאהוב כל יהודי באשר הוא גם כשעזב את דרך התורה או שטרם התחיל כלל להתקרב אליו

זכו הפעילים של לב לאחים באשקלון אבי גוטשטיין עם אליעזר פלדמן להיכנס רבות לקודש פנימה כדי להתייעץ עם גדול הדור בשאלות גורליות , פעמים שזה היה הכרעה של נער האם להמשיך בלימודי אקדמיה או להיכנס לישיבה קדושה כשלפעמים זה היה ממש הכרעה שבו היה עניין כלכלי גדול .
תמיד קיבל כל אחד בכזה מאור פנים ובעיקר כאילו חיכה רק לו שיגיע וכמובן כל זה לאחר יום גדוש ומלא בשיעורים של עוד עשרות תלמידים בישיבת פוניבז.

פעמים רבות שזכינו גם לנסוע לב"ב לחיזוק של נערים וכחלק מהמסע היינו נכנסים לישיבת פוניבז לקבל את החשמל שהיה שם באויר ואחר כך לקבל את ברכת גדול הדור.

תמיד היה מתבטא שלב לאחים מוסיפים הרבה זכויות לכל כלל ישראל על ידי השפעת תורה ויראת שמים ומידות טובות וכלל ישראל זקוקים לזכויות אלו.
ושזה זכות עצומה שילכו כל צאצאיהם בדרך התורה והמצוות ואנו כפעילים הרגשנו את ברכתו בחוש ממש כל השנה כולה כשאני כאן גרים באשקלון.
ותמיד זכה לברך את כל העוסקים בקירוב לבבות שהקב"ה יסיר מהם כל מחלה וירפא לכל גופם ויסלח לכל עוונם"

ושיהיה סיעתא דשמיא ברוחניות ובגשמיות ובכל העניינים
והיום שכבה מאור עיני ישראל באמת יום קשה לכל עם ישראל ובפרט לכל פעיל ואדם שהרגיש בן בית אצל גדולי ישראל.
הפשטות שהייתה בביתו וקירבה שהייתה נגישה לכל יהודי הכי פשוט תמיד קנה את ליום להתקרב לתורה , תמיד היו הנערים שואלים איך הרב חיי כך בפשטות והתשובה הייתה שכך גודלים בתורה ויראת שמיים

דברים שנאמרו לנו בקודש פנימה שהדברים שהמושפעים עושים למשפיע הם דברים שלא יוכל להשיג לבד כל חייו גם לא אצל הנכדים ולכן קירוב אחים לעבודתו יתברך רק מיטיבים עם המשפיע וזה דברים שגדול הדור קיים בעצמו כל יום .

סיפר לנו גדול הדור שקנו בעבר בפונוביז ארון עם ספרים ושמו שם רשב"א על המדפים יום אחד הגיע התורם בחלום לאחד מראשי ישיבת פוניבז ושאל אותו שאלה מהרשב"א בגיטין והוא התפלא מאוד הרי היהודי הפושט הזה מעולם לא למד רשב"א אלא שכל הזכויות שנעשו בזכותו נשארים ונלמדים גם בשמיים לדורי דורות
ולסיכום התחייבותו הייתה שמי שמשפיע כאן בעולם הזה גם דורי דורות שלמים אפילו 1000 שנה של זכויות של כלב הצאצאים של מי שהושפע על ידם נצבר לזכות של המשפיע גם כשהוא כבר בעולם האמת

הרב אדלשטיין זצ"ל מארח את לב לאחים אשקלון בביתו

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן