התחנה החדשה תכלול 11 רציפים וכ-20 עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים; העבודות יחלו בקרוב ( לא נמסר מתי בקרוב, אבל בקרוב )
עיריית אשקלון יצאה היום בהודעה לפיה בקרוב יחלו העבודות שדרוג משמעותי לתחבורה הציבורית באשקלון.
התחנה אמנם אולי תקום מתישהו אחרי שנת הבחירות, בהנחה ולא מדובר בהודעה חסרת ביסוס והיא תהיה סמוכה ( אולי הרחבה בסך הכל? ) לתחנה הקיימת.
בהודעת העירייה נכתב: " שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב וראש עיריית אשקלון תומר גלאם, הניחו היום (חמישי) אבן פינה לתחנה המרכזית החדשה באשקלון. התחנה החדשה, הצפויה להיחנך בעוד כשנתיים, תחליף את התחנה המרכזית הקיימת באשקלון, שהוקמה לפני כ-60 שנה.
בימים הקרובים יחלו העבודות להקמת התחנה המרכזית החדשה באשקלון, בסמוך לתחנה המרכזית הקיימת, בצומת שדרות בן גוריון-קיבוץ גלויות. מדובר בשדרוג משמעותי לעשרות אלפי הנוסעים בתחבורה הציבורית באשקלון, שנאלצים לעשות שימוש בתחנה הקיימת, שסובלת ממצב תברואתי ופיזי קשה וירוד.
חידוש התחנה המרכזית באשקלון יאפשר לשדרג, לחשמל ולפתח את מערך התחבורה הציבורית העירונית והבין-עירונית באשקלון, המשמשת מרכז אזורי חשוב לתושבי עוטף עזה והסביבה. התחנה החדשה תספק לנוסעי התחבורה הציבורית ולתושבי הסביבה, מתחם המתנה נעים, בטיחותי ומתקדם, העומד בסטנדרטים של משרד התחבורה. במסגרת הפרויקט יוקצו גם נתיבים ייעודיים לקווים העירוניים הנכנסים למסוף.
התחנה החדשה תשתרע על שטח של 12 דונם, ותכלול 11 רציפים עבור קווי אוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים ו-26 עמדות הטענה לאוטובוסים חשמליים, בהן 6 עמדות להטענה מהירה. עמדות הטעינה החשמליות יאפשרו לשדרג את צי האוטובוסים הפועלים היום בעיר ולהחליפם באוטובוסים חשמליים. מהלך זה יצמצם באופן משמעותי את מפלסי הרעש וזיהום האוויר הנגרם מהאוטובוסים הפועלים בסביבה.
התחנה החדשה תהיה מקורה, מונגשת לנוסעים עם מוגבלויות, ממוזגת וממוגנת. התחנה תכלול מתחם המתנה עבור הנוסעים ונהגי האוטובוסים ומרכז שירות משותף לכלל מפעלי התחבורה הציבורית הפועלים במקום. חברת האדריכלים שתכננה את המבנה החדש, V5, מיקמה בחזית המבנה חנויות מסחר, הסעדה וקניות הפונות לשדרת בן גוריון המרכזית.
התחנה המרכזית החדשה באשקלון תוקם בעלות של כ-40 מיליון שקלים, במסגרת התכנית האסטרטגית של משרד התחבורה לחידוש והקמה של תחנות מרכזיות ומרכזי תחבורה ציבורית בכל רחבי הארץ, במטרה לייעל את שירותי התחבורה הציבורית ולשפר את חווית המשתמש.
מזה 60 שנה פועלת באשקלון תחנה מרכזית ישנה, בבעלות חברת נצבא, הסובלת מהזנחה קשה ומליקויי תחזוקה המסכנים את בטיחות הנוסעים והנהגים. התחנה הקיימת מהווה מפגע בטיחותי ואינה עונה על סטנדרט השירות הנדרש על ידי המשרד. התחנה המרכזית החדשה באשקלון תנוהל על ידי חברת ניהול בפיקוח משרד התחבורה, על מנת לוודא עמידה בסטנדרט הנדרש.
התחנה המרכזית החדשה מצטרפת למרכז התחבורתי החדש "מסוף רמז", המוקם בימים אלה בשדרות אלי כהן בעיר. גם מסוף רמז יכלול מרחב ממוזג וממוגן עבור נוסעי התחבורה הציבורית, שטחי מסחר, מפרצי חנייה למוניות וחדרי התרעננות עבור נהגי האוטובוסים.
בטקס ההשקה אמרה השרה רגב: "זהו צעד אחד מיני רבים בתפיסת הקישוריות והחיבוריות אותה אני מקדמת. תפיסה שבעצם תחבר את מדינת ישראל כולה דרך שבילים לאופניים וקורקינטים ומרכזי תחבורה ציבורית בהם גם מרכזי קניות. האדם יגיע מביתו למרכז התחבורה, ירכוש קפה, משם לעבודה, לאחר מכן בשובו, יעצור במרכז, וייכנס לסופר לקניות בדרכו לביתו. כך ניצור מצב בו כל אזרח ישראלי ישאף לוותר על רכבו הפרטי".
"מדובר במהלך נוסף לקידום התחבורה הציבורית בפריפריה, שיאפשר חופש תנועה והתניידות קלה בין יישובים מרוחקים, גם למי שאין לו רכב או רישיון נהיגה. במסגרת הרפורמה שלי 'צדק תחבורתי' אני פועלת לחיזוק ולהוזלת התחבורה הציבורית בפריפריה, במטרה להקל על התושבים, להביא גיוון תעסוקתי ופיזור אוכלוסייה באמצעות חלופה נוחה, אמינה ומשתלמת לרכב הפרטי".
ראש העיר אשקלון, תומר גלאם: ״היום זכינו לעשות היסטוריה ולהניח את אבן הפינה שמסמלת את תחילת העבודות על התחנה המרכזית החדשה באשקלון. לאחר עבודה מאומצת, נחושה ובלתי מתפשרת ולאחר למעלה מחמישים שנה – הבאנו את היום הזה. התחנה המרכזית החדשה עושה צדק עם אלפי תושבות ותושבים, אזרחיות ואזרחים ותיקים, חיילות וחיילים והיא תשנה את הדרך שבה אנחנו נצרוך תחבורה ציבורית – מתקדמת, חדשנית וירוקה. התחנה המרכזית החדשה תשים את הנוסעות והנוסעים במרכז ותספק להם חוויה שטרם נראתה כמותה באשקלון. אני רוצה להודות לכל מי שסייע לנו בתהליך, בראש ובראשונה לשרת התחבורה, מירי רגב, על שיתוף פעולה חסר תקדים ועל הראייה המשותפת ששמה את הצרכים של תושבות ותושבי אשקלון מעל הכל ולכל השותפים להגשמת הפרויקט״.
רו"ח דקל כהן סגן בכיר לחשב הכללי ומנהל חטיבת הנכסים:
"הקמת התחנה המרכזית כאן, מהווה קפיצת מדרגה משמעותית, לא רק בהיבט של יצירת תשתית מודרנית, אלא גם ברפורמה, אותה אנו מובילים , ששמה לה למטרה שמתקנים תחבורתיים ציבוריים יהיו על קרקע בבעלות המדינה ובשליטתה על מנת להבטיח רמת שרות וניהול מייטבית יציבה לאורך זמן לטובת אזרחי ישראל"