אשקלנייעס

שימו לב: המקומות והתאריכים בהם החניה באשקלון תהיה בחינם בתשרי

חודש תשרי בעיר: הכנות וחניה חינם באשקלון בחגים

חניה חינם באשקלון בחגי תשרי - צילום: דוברות עיריית אשקלון
חניה חינם באשקלון בחגי תשרי – צילום: דוברות עיריית אשקלון

חודש תשרי הבא עלינו לטובה עם פתיחת השנה החדשה התשפ"ה, בעוד שבועיים, זהו זמן מיוחד שבו רבים מבני ישראל נוהגים לבלות עם משפחותיהם, להיפגש עם חברים ולחגוג את החגים שבפתח, שכוללים את ראש השנה, יום כיפור וסוכות. החודש מתאפיין בהתרגשות רבה ובציפייה לשנה חדשה, עם תקוות חדשות ותחושת התחדשות.

ניקיון העיר והיערכות לחג

בימים אלו מכונות השטיפה והטיאוט פועלות שעות נוספות, ועובדי הניקיון מגיעים לכל פינה בעיר במטרה להכין אותה לחג. מדובר במאמץ גדול, שבו משתתפים צוותים רבים, והעבודה מתבצעת בכל רחוב ובכל שכונה. בישיבת היערכות שנערכה בהשתתפות ראש העיר תומר גלאם, מנכ"ל העירייה, חזי חלאויה, ומנהלי האגפים השונים, הוצגה ההיערכות העירונית בכל התחומים. ההיערכות כוללת לא רק את התחום של ניקיון אלא גם את תחומי הביטחון והחירום, אכיפה וסדר ציבורי, מוקד עירוני וכן טיפול במפגעים סביבתיים (שפ"ע).

פינוי פסולת ושיתוף פעולה מהתושבים

על מנת להשלים את ההיערכות בצורה מיטבית, נדרש שיתוף פעולה מהתושבים, שכולל כמה הנחיות חשובות. בין היתר, יש להימנע מהוצאת פסולת וגזם בערב החג, החל מיום שלישי, 30.9.24. התושבים מתבקשים להשתמש במתקני המיחזור בהתאם לסוג הפסולת שהם משליכים ולא להשליך קרטונים לתוך המיכלים אלא להניחם בסמוך לפח האשפה או במתקן המיועד לכך. בנוסף, התושבים מתבקשים להפריד בין סוגי הפסולת השונים, כמו גזם גינה, גזם ריהוט, מכתבות וקרטונים, ולפנותם על פי ימי הפינוי הקבועים והמפורסמים באתר העירייה. חשוב להדגיש כי גזם שיונח שלא על פי תוכנית הפינוי המוגדרת מראש עלול להוביל לרישום קנסות.

הגברת תחושת הביטחון בעיר

כוחות הביטחון בעיר יתוגברו באזורים הומי אדם ובמיוחד לאורך רצועת החוף, בעיקר בסופי שבוע, על מנת להגביר את תחושת הביטחון של התושבים, המבלים והמבקרים בעיר. ישנה חשיבות רבה להרגיש בטוחים בזמן החגים, ולכן החמ"ל העירוני והמוקד העירוני יהיו זמינים לכל פנייה, בכל יום ובכל שעה, 24/7. כל התושבים מוזמנים לפנות למוקד בכל שאלה או בעיה, והצוותים יהיו ערוכים להתמודד עם כל תרחיש.

שירותי הצלה בחופי הרחצה

שירותי ההצלה בחופי הרחצה יפעלו בחודש אוקטובר עד השעה 17:00, ובערב יום כיפור, יום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי, יפעלו שירותי ההצלה עד השעה 14:00. בחוף הנפרד תפעיל העירייה שירותי הצלה עד השעה 17:00, על מנת להבטיח את רווחת המתרחצים ביום זה.

חניה חינם באשקלון במהלך החגים

כמיטב המסורת, גם במהלך חגי תשרי, העירייה תאפשר חניה חינם במקומות המסומנים בכחול לבן ברחבי העיר. אין צורך בהפעלת יישומון חניה כלשהו, דבר שמקל על התושבים והמבקרים. תאריכים בהם החניה תהיה ללא תשלום כוללים את: ראש השנה 2-5.10.24, כיפור 11-12.10.24, וסוכות 16-26.10.24.

חשוב לשים לב כי בחניות וברצועת החוף, החניה תהיה בחינם לתושבי אשקלון ובתשלום לתושבי חוץ, דבר שיבטיח שהתושבים ייהנו מחוויה נוחה ונטולת דאגות במהלך החגים.

חשבתם לתרום כליה? אבי בן דוד זקוק להשתלת כליה מדובר באב ל3 וסבא לנכדים מאשקלון לחצו כאן לשאלון מהיר של מתנת חיים שיבדוק אם אתם מתאימים.

Exit mobile version