למרות השקעה של עשרות מיליונים במיגון, קו הרכבת שדרות-אשקלון שוב נסגר בשל המצב הביטחוני. תושבי העוטף דורשים תשובות: "איך ייתכן שהמדינה ממגנת – והרכבת עדיין מושבתת?"
תושבי עוטף עזה שוב נאלצים להתמודד עם ניתוק תחבורתי, לאחר שרכבת ישראל השביתה את קו הנגב המערבי. זאת, כחודשיים בלבד לאחר שחזרה לפעול, בעקבות השקעה של עשרות מיליוני שקלים במיגון המסילה. ההשבתה הגיעה בשל המתיחות הביטחונית בדרום, והותירה את תושבי האזור ללא פתרון תחבורתי קבוע.
תנועת "עתיד לעוטף", המייצגת את תושבי הדרום, הביעה תסכול עמוק לנוכח ההחלטה. בהודעה רשמית נמסר: "למרות השקעה של עשרות מיליוני שקלים במיגון המסילה, קו הרכבת של הנגב המערבי שוב הושבת. רק לפני חודשיים חזרו הרכבות לשדרות, וכעת הן שוב לא פועלות בעקבות המצב הביטחוני. אנחנו, תושבות ותושבי העוטף, מוצאים את עצמינו פעם נוספת מנותקים. אנו דורשים תשובות שקופות וברורות: כיצד ייתכן שהמדינה משקיעה הון במיגון – והרכבת עדיין לא מסוגלת לפעול?"
אהד כהן, מנכ"ל התנועה, מתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ופיקוד הדרום: "תושבי העוטף אינם מתג שניתן לכבות ולהדליק. יום אחד יש רכבת, ביום אחר אין. המצב הזה בלתי נסבל, ואנחנו דורשים תשובות ברורות ושקופות. אם המיגון היה אמור לאפשר את פעילות הרכבת – מדוע היא לא נוסעת? אנו מעריכים את רכבת ישראל על הפעלת מערך שאטלים, אך מדובר בפתרון זמני בלבד ודורשים מפיקוד דרום שהרכבת תשוב למסילה עוד היום. העוטף זקוק לתחבורה ציבורית יציבה, אמינה ומתפקדת, במיוחד בתקופות חירום."
עוצמה יהודית חוזרת לממשלה: איתמר בן גביר שב למשרד לביטחון לאומי
