שיקום מתוך הכאב: קיבוץ בארי מתחיל מחדש עם הריסת מבנים היסטוריים

שיקום יישובי העוטף יוצא לדרך: הריסת מבנים קהילתיים בקיבוץ בארי החלה

קבוצת טלאור כראדי החלה היום בהריסת מבנים שנפגעו קשות במתקפת הטרור האחרונה בעוטף עזה, כחלק מפרויקט שיקום רחב שמוביל משרד הביטחון.

במסגרת הפעימה הראשונה הרסה היום הקבוצה את מבני חדר האוכל הישן, המתפרה המיתולוגית אותה ניהלה חברת הקיבוץ תמי סוכמן שנרצחה ב-7 באוקטובר, הגלריה והחנות של הקיבוץ. העבודות צפויות להימשך כשבועיים ובהמשך תחל קבוצת טלאור כראדי בהריסת מבנים בקיבוץ רעים.

בן סוכמן, בנה של תמי סוכמן  ז"ל:

" לצד הצער, הכאב והכעס הגדול, יש נחמה בעובדה שזו עוד שלב בדרך לחזור לחיות כאן בבתים שלנו".

תומר גולן, מרכז משק בארי, שנכח בעת ההריסות אמר:

"לצד המתפרה שפעלה כאן ונוהלה על ידי חברת הקיבוץ תמי סוכמן שנרצחה באכזריות, פעלו באזור הזה גם גלריה ומעין קניון ששימש כחנות לחברי הקיבוץ. עתה חייבים להרוס הכל ולחשוב איך משקמים ובונים במקום הזה מבנים חדשים".

מנכ"ל קבוצת טלאור כראדי, ליאור כראדי:

"מדובר בפרויקט מורכב שנבצע במספר יישובים בעוטף, והאתגר הגדול הוא שההריסות יבוצעו בתיאום עם התושבים וברגישות יתר שנדרשת בסיטואציה כזו. חשוב לנו לאפשר לתושבים להיפרד מבתיהם ומנגד לדאוג לנהל את הפרויקט ברמה ההנדסית המקצועית ביותר, וכך נדאג לעשות גם בהמשך. ההריסות יועברו על ידי הקבוצה למפעלי המחזור ומשם לשימוש חוזר בענף הבנייה"

פרויקט השיקום של יישובי העוטף הוא פרויקט לאומי רחב היקף, שנועד להחזיר את היישובים שנפגעו קשות למצב תקין ולאפשר לתושביהם לחזור לחיות בהם בשלום ובביטחון.

צילום: טלאור כראדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן