אשקלנייעס

דיון על גל פשיעה באשקלון: רה"ע גלאם פוצץ את הישיבה ועבר ללשכה

בשבוע שעבר, למרות כל הכאוס שהשתולל ברחובות העיר בנושא האלימות והפשיעה החמורה, בין היתר גם נגד פעילי ציבור שנחשבים לכאלו שמבקרים את הנהלת עיריית אשקלון, יצאה הודעה מלשכת הדוברת דנה גרינבלט ובה הוצגו נתונים על ירידה בפשיעה בעיר.

גל פשיעה באשקלון: ראש העיר גלאם פוצץ את הישיבה והרחיק את האופוזיציה

למרות ההודעה של העירייה, האירועים האלימים נמשכו והיום נערכה פגישה בין חברי מועצת העיר ומפקד תחנת משטרת אשקלון, בשלב מסויים החליט רה"ע תומר גלאם להעתיק את הישיבה ללשכתו, ולא לאפשר לחברי האופוזיציה איתי סהר ואווה טוטאי לקחת חלק בישיבה.

מטעמו של סהר נמסר: " כאוס בישיבת העבודה עם מפקד התחנה החדש בעיר אשקלון: ראש העיר תומר גלאם פוצץ את הישיבה בעקבות חילופי דברים עם חבר המועצה עו"ד איתי סהר שהעלה את סוגיית הפגיעה בפעילי ציבור*

ישיבת חברי הקואליציה של מועצת העיר אשקלון שהתקיימה היום עם מפקד תחנת אשקלון הנכנס זומנה בעקבות גל הפשיעה הגואה בעיר ונועדה לשמוע ממפקד התחנה החדש על הצעדים שניתן לנקוט כדי להחזיר את הסדר הציבורי. אך הישיבה הפכה לכאוטית כאשר חברי מועצת העיר מהאופוזיציה, בראשות עו"ד איתי סהר, הגיעו לישיבה במטרה להעלות את סוגיית האלימות הקשה שהופעלה השבוע נגד פעילי ציבור המבקרים את פעילות הרשות.

עו"ד סהר התייחס לאלימות הפוליטית המופעלת נגד מבקרי השלטון ואמר כי "הקלפים האלה גלויים עכשיו בעקבות בתקריות האחרונות. יש כנראה לשלטון הזה מי ששומרים על האינטרסים שלו הזה שהם מעבר לקווים" ראש העיר תומר גלאם ניסה לקטוע את דבריו בצעקות, מה שהוביל לחילופי דברים קשים בין השניים. בעקבות העימות, גלאם החליט לפוצץ את הדיון והעביר את הישיבה לחדרו האישי, תוך הדרת נציגי האופוזיציה.

עו"ד איתי סהר אמר: "מדובר בהתנהלות חסרת אחריות מצד ראש העיר שמפוצץ ישיבות לא בפעם הראשונה כשמגיע הזמן לעסוק בדברים הקשים. הניסיון לרדת לפסים אישיים ולהשתיק והעובדה שלא נעשה שום ניסיון להתמודד עם הבעיות ולהרגיע את השטח – רק מחריף את המצב. תושבי אשקלון זכאים לדיון רציני ושקוף בנושאים אלה, ולא לתרגילי השתקה"

עו"ד אווה טוטאי הוסיפה: "פיצוץ הישיבה והעברתה לחדרו של גלאם ללא נציגי האופוזיציה פוגעים באמון הציבור ומעידים על אובדן שליטה בניהול העיר. מעולם לא הופנתה אלימות כזו כנגד מבקרי שלטון באשקלון, זו לא רק פגיעה בדמוקרטיה המקומית אלא גם נזק ישיר לתושבים שסובלים מגל הפשיעה הגואה והאלימות המכוונת כלפי פעילי ציבור"

העירייה: "חברי האופוזיציה עשו פוליטיקה זולה"

בעיריית אשקלון ניסו להדוף את הטענות ואמרו: " חברי האופוזיציה איתי סהר ואווה טוטאי הגיעו לישיבת עבודה עם מפקד התחנה החדש, במטרה לעשות פוליטיקה זולה, והטיחו האשמות חסרות בסיס הגובלות בלשון הרע והוצאת דיבה כלפי עובדי העירייה והנהלת העירייה. על אף שראש העיר ביקש מהם מספר פעמים שלא להפר את מטרת הישיבה ולפעול בצורה עניינית ומקצועית, הם המשיכו להתנהג כאחוזי אמוק, תוך פגיעה חוזרת ונשנית בשמה הטוב של העירייה ועובדיה, וגרמו להפסקת הישיבה. בשל כך, הישיבה נמשכה בלשכת ראש העיר בצורה מכבדת וראויה".

לאחר מכן שלחו מהעירייה שוב הודעה לתקשורת עם נתונים בהם הם מציגים ירידה בפשיעה באשקלון וכתבו: " הקמת כוח משימה, הצבת עשרות מצלמות בשכונת עיר היין ותגבור כוחות בשטח: פעילות מיידית להגברת תחושת הביטחון האישי בעיר

על רקע האירועים האחרונים בעיר, כינס ראש העיר תומר גלאם ישיבת עבודה עם מפקד תחנת משטרת אשקלון, סנ״צ יורי מזובובסקי וחברי מועצת העיר במטרה לסקור בפניהם את הפעילות שנעשית להגברת תחושת הביטחון האישי בעיר.

בפתח הדברים סקרו ראש העיר ומפקד התחנה את הפעילויות המיידיות שננקטו, בהן:
> הקמת כוח משימה משטרתי גלוי וסמוי שכבר פועל בעיר – כוח זמין ונגיש שנמצא בשטח וסייע במעצר המעורבים בקטטה שהייתה ביום חמישי האחרון בשכונת עיר היין
> תגבור כוח אדם משמעותי בשיטור העירוני – הוספת 14 תקנים לשיטור העירוני בשיתוף המשרד לביטחון לאומי
> הצבת עשרות מצלמות בשכונת עיר היין בתוך זמן קצר
> רישות שכונות חדשות נוספות במצלמות
> הצבת שתי תצפיתניות במוקד הרואה, המשותף לרשות ולמשטרה, במטרה לנטר 24/7 את הפעילות לאורך רצועת החוף
> פעילות מוגברת נגד שב״חים כולל צווי סגירה לעסקים שמעסיקים שב״חים

כמו כן, הוצגו נתוני המשטרה המצביעים על ירידה דרמטית בנתוני הפשיעה בעיר בשנה האחרונה:

> ירידה של 21% בעבירות הפע"ר
> ירידה של 14% בפשיעה
> ירידה של 11% בגניבות רכבים
> ירידה של 35% בעבירות הצתה
> עליה בכתבי אישום ומעצרים תום הליכים
> עליה של 33% במעצרים תום הליכים בעבירות סחיטה
> עליה בכתבי אישום ומעצרים עד תום הליכים בעבירות שוד

ראש העיר, תומר גלאם: ״אנחנו ערים למקרים האחרונים בעיר וכבר בשבוע שעבר בפגישה עם השר לביטחון לאומי הצבנו את נושא הביטחון האישי בראש סדר העדיפויות. יש לנו תחנת משטרה מצוינת, עם שוטרות ושוטרים מצוינים ויש לנו עובדות ועובדי עירייה מצוינים, שעושים עבודת קודש למען תושבי העיר ויחד אנחנו פועלים, יד ביד, כדי להגביר ככל הניתן את תחושת הביטחון בעיר אשקלון.

״בשנים האחרונות תוגברו בצורה משמעותית יחידות הביטחון העירוניות, הוקמה סיירת אופנוענים חמושים, הותקנו מאות מצלמות המשדרות 24/7 למוקד הרואה ותוגברה נוכחות כוחות בשטח.

״שיתוף הפעולה בשנים האחרונות הוביל לירידה משמעותית בנתוני הפשיעה בעיר אבל אנחנו לא מסתפקים בזה. אנחנו רוצים להוריד את הנתונים עוד יותר ונעמיד לרשות משטרת אשקלון את כל הכלים האפשריים כדי להבטיח את איכות חיי התושבים בעיר, ברמה הגבוהה ביותר.

״המקרים האחרונים שדווחו מצויים בחקירת משטרה ואנו סומכים על רשויות החוק שימצו את הדין עם העבריינים וימשיכו בשיתוף הפעולה ההדוק עם הרשות להגברת הביטחון האישי ובשמירה על הסדר הציבורי״.

גל פשיעה באשקלון - בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד
גל פשיעה באשקלון – בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

הליך הפרידה מהמזומן: בציבור הישראלי מוכנים לשלב הבא שכבר כאן? כל הפרטים – כיף

Exit mobile version