אימפריית הנשק והסמים נפלה: הסוכן הסמוי שהטיל צל על עולם הפשע

פעילות 'המהנדס': סוכן סמוי חשף רשת סוחרי נשק וסמים בדרום הארץ

במבצע מורכב וחשאי שנמשך כשמונה חודשים, הצליחה היחידה המרכזית בלכיש, של המחוז הדרומי במשטרת ישראל, לחשוף ולהפליל עשרות סוחרי נשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים, שהיו אמורים להגיע לידי עבריינים בדרום הארץ והמרכז. המבצע, שהוביל למעצרם של 26 חשודים, הוא תוצאה של הפעלת סוכן סמוי שהוצב בשטח על ידי היחידה המרכזית בלכיש ונודע בכינוי 'המהנדס'.

הפעלת הסוכן, שנמשכה קרוב לשנה, בוצעה תוך ליווי צמוד של פרקליטות דרום (פלילי) ובשיתוף פעולה עם יחידות מחוז הדרום. 'המהנדס' הושתל בקרב רשתות הפשע כמסווה של סוחר ומתווך בתחום הנשק והסמים, ובאמצעותו הצליח לרכוש ולהשתלט על כמויות משמעותיות של אמצעי לחימה וסמים מסוכנים, טרם הגיעו לידי עבריינים. בין היתר, הסוכן רכש רובים מסוג M16, אקדחי 'גלוק' וסמים מסוכנים מסוג קוקאין, LSD, אקסטזי ועוד, בשווי של מאות אלפי שקלים.

בין המחירים שנחשפו בפעילות הסוכן:

  • רובה M16 נמכר בעבור כ-78 אלף ₪.
  • אקדח 'גלוק' נמכר ב-40 אלף ₪.
  • גרם קוקאין נמכר ב-300 ₪.
  •  בול LSD נמכר בכ-60 ₪.
  •  כדור אקסטזי נמכר ב-22 ₪.

בשעות הבוקר המוקדמות היום, פשטו כוחות גדולים של משטרת ישראל, בהם יחידת יואב, חטיבת סה"ר, החטיבה המדברית מג"ב, לוחמי מג"ב ויחידת הכלבנים, על בתיהם של החשודים. בפשיטות נתפסו כספים, סמים בכמות גדולה ורכבים ששימשו את העבריינים.

במעמד טקס 'הפיצוח', שהתקיים הבוקר, נכחו בכירים במשטרת ישראל, בהם מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום, מפקד מרחב לכיש נצ"מ רועי ולדמן, קצינים ושוטרים נוספים.

ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז הדרום, הצהיר: "שילוב של תחבולה ויצירתיות זו הדרך לחדור ולהכות בליבו של ארגון פשיעה. עבודת פיצוח סוכן מביאה לידי ביטוי את הסבלנות וההתקפיות ומעבירה מסר ברור לארגוני הפשיעה. המשטרה תגיע בבוא העת לכל אחד ולכל מקום.
הפעלה כזו היא הישג מקצועי המערער את ביטחונם של העבריינים. המחוז הדרומי ימשיך לפעול מתוך יוזמה וללא לאות בדרכים סמויות וגליות על מנת למגר את תופעות הפשיעה ולהעניק לתושבים שקט וביטחון בסביבת מגוריהם ובכל צירי התנועה.
הפעילות הזו מוכיחה שלמרות האיומים הביטחוניים בגזרה הדרומית אנו לא נחים לרגע וממשיכים לפעול במלוא העוצמה והתחכום כנגד הפשיעה על כל רבדיה.
לסוכן, אני רוצה להודות על אומץ הלב, על התושייה ועל ביצוע מרשים. אתם, שוטרי ימ"ר לכיש, ממוקדי מטרה ופועלים בחריצות.
בזכות פעילותכם המקצועית והנחושה אנו עומדים ומציינים הבוקר הזה הצלחה של פיצוח סוכן ומעצרים איכותיים של עבריינים הפוגעים באוכלוסיה נורמטיבית ועל-כך יישר כח."

נצ"מ רועי ולדמן, מפקד מרחב לכיש, הוסיף: "בתחילת השנה שיגרנו טיל מונחה עם רשימת מטרות ברורה שבהן הוא אמור לפגוע, וכעת אפשר לומר, שאכן פגענו בכולן. הבוקר פשטנו על העבריינים במספר רב של מוקדים, והוכחנו להם פעם נוספת שלמשילות של המשטרה פנים רבות, והיא יכולה להפתיע אותם במקום שבו הם הכי פחות יצפו. כמחוז וכמרחב השקענו תשומות רבות על מנת לאתר את האדם הנכון למשימה ויתרה מכך, בהפעלתו במהלך שמונת החודשים האחרונים, ובכך להביא להפללתם של למעלה מ 26 סוחרי אמל"ח וסמים, שהכנסתם מאחורי סורג ובריח, ללא ספק הופכת את המרחב הציבורי למקום בטוח יותר עבור האזרחים. העידן הנוכחי שבו הזמינות לנשק וסמים מסוכנים כל כך גבוהים, מחייבת אותנו להמשיך לפעול ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, תוך שימוש באחד הכלים העוצמתיים ושוברי השיוויון, והוא הסוכנים הסמויים, שבזכותם אף עבריין לעולם לא ירגיש בטוח בסביבתו הטבעית והדפיקה הבאה על דלתו יכולה להיות המשטרה."

פעילות זו מהווה הוכחה נוספת לכך שמשטרת ישראל נחושה להמשיך במלחמה בלתי מתפשרת כנגד ארגוני הפשיעה, ולהבטיח את שלום הציבור וביטחונו.

קרדיט דוברות המשטרה
קרדיט דוברות המשטרה
קרדיט דוברות המשטרה
קרדיט דוברות המשטרה
קרדיט דוברות המשטרה
קרדיט דוברות המשטרה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן