לילה במעצר לחשודים בשחיתות בעירייה – תמר קידר לגלאם: לא להעלות ארנונה

בניין לה"ב 433, צילום: אודי דוד בן דוד

העצורים הראשונים בפרשת השחיתות בעיריית אשקלון ישארו הלילה במעצר ומחר יובאו לדיון בנוגע להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

כזכור, הבוקר התפוצצה הפרשה עם מעצרם של החשודים ובהודעת משטרת ישראל ורשות המסים נכתב: " היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ורשות המסים עצרו הבוקר עובדי עירייה בכירים באשקלון ורחובות, בחשד לעבירות שוחד, מרמה, עבירות מס והלבנת הון, המשך לפרשה שנחשפה לפני כשבועיים, המנוהלת ע"י היאל"כ בלהב 433

בניין לה"ב 433, צילום: אודי דוד בן דוד
בניין לה"ב 433, צילום: אודי דוד בן דוד

חקירה משותפת של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ביחד עם חקירות מכס ומע"מ ב"ש והיחידה הארצית לחשיפת יעדים ברשות המסים הובילה למעצרם של 13 חשודים לפני כשבועיים, בהם גם עובדי אגף התברואה בעיריית ת"א. החקירה נוהלה בחשד לעבירות של שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני ₪.

הבוקר, עם התפתחות בחקירה, נעצרו 3 חשודים נוספים, בהם גם עובדי עירייה בכירים בעיריית אשקלון ובעיריית רחובות. בנוסף, עוכבו לחקירה 2 מנהלי אגפים מהעיריות לחקירה במשרדי יאל"כ.

התפתחות בחקירה הובילה לחשד כי גם בעיריות אלו, רחובות ואשקלון, עובדי אגף התברואה היו מעורבים בעבירות של שוחד, מרמה, עבירות מס והלבנת הון. מהחקירה עולה כי עפ"י החשד, עובדים בחברות ניקיון, אשר סיפקו שירותים למחלקות התברואה בעיריות, פעלו לקידום ענייניהם, בין היתר בהטיית מכרזים באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה וזאת בתמורה לזכייה במכרזים ולשיתוף פעולה בביצוע העבירות. עוד עלה החשד, כי חברות הניקיון הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף הנאמד במאות מיליוני ₪.

החקירה בליווי המחלקה המשפטית מכס ומע"מ באר שבע, פרקליטות מיסוי וכלכלה, יחידת החילוט באפוטרופוס הכללי והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים".

עו"ד תמר קידר לתומר גלאם: " אל תעלו את הארנונה עד שיתבהר מה עשו עם הכספים "

ממשיכה להלחם בשביל הציבור, חברת מועצת העיר עו"ד תמר קידר, צילום: יריב אלישע לקיו עילית ביוטי
ממשיכה להלחם בשביל הציבור, חברת מועצת העיר עו"ד תמר קידר, צילום: יריב אלישע לקיו עילית ביוטי

עם פרסום הפרשה, פנתה חברת מועצת העיר עו"ד תמר קידר, הנלחמת עבור התושבים במכתב בהול לראש העירייה בו היא קראה לו להמנע מלהעלות את מחירי הארנונה עד שיתברר מה נעשה עם הכספים בתום החקירה. בפנייתה כתבה קידר:

" לנוכח הפרסומים על המעצרים שאירעו היום בבוקר במשרדי עיריית אשקלון ועל חשדות חמורים בעבירות על טוהר המידות, שוחד ומרמה הריני לפנות אליכם בבקשה, לבטל את הישיבה לאישור צו הארנונה שנקבעה ליום 5.6.2024 עד שיתבררו היקף הנזקים ו/או ההשלכות של העבירות על טוהר המידות, לרבות תשלומים שבוצעו שלא כדין לכאורה, במאות מיליוני שקלים אשר יש בהם להשפיע על תקציב העירייה ובהמשך לכך, על תעריפי הארנונה.

בשלב זה כאשר שורה עמימות על מצבה הכלכלי של העירייה לנוכח החשדות האמורים, אין מקום להכביד את הנטל על תושבי אשקלון.
מבוקש להמתין לפחות 30 יום ולהביא לדיון מחדש. בברכה, תמר קידר, עו"ד. חברת מועצת העיר אשקלון"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן