אשקלנייעס

כבר לפני החג: נמצא מענק שמתאים גם לתושבים באשקלון

ביום ראשון השבוע התקבלה החלטת ממשלה בנוגע למענקים נוספים לתושבי העיר אופקים לאור המאבק של ראש העירייה במטרה לסייע לתושבים בעירו, מאבק שהוכתר בהצלחה ואושר רשמית כאמור ביום ראשון האחרון.

הוועדה המליצה על מענק בסך 7,180 ש״ח למבוגר ו-1,436 ש״ח לילד. המענק ינתן לתושבי העיר ולמי שהיה נוכח בעיר ביום השביעי באוקטובר.

כזכור, לפני כחודשיים, עם הגשת מסקנות הוועדה ביקר שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ יחד עם ח״כ אלמוג כהן בעיר ויחד עם ח״כ משה סלומון, נשאו הצהרה לתושבים במהלכה התחייב שר האוצר סמוטריץ׳ לקידום מסקנות הוועדה ואישורם בממשלה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר אחרי שאושרה ההחלטה: " הממשלה אישרה היום את מסקנות הוועדה הציבורית שהקמתי שהמליצה בין היתר על מתן מענקים לתושבי אופקים. המענקים מבטאים את הכרת מדינת ישראל בגבורתם של תושבי העיר ובעמידתם האיתנה ביום הקשה והנורא שחווינו בשמחת תורה. העיר אופקים ספגה אבידות אדירות עם נפילתם של 47 גיבורים מתושבי העיר שלחמו באויב הנאצי של חמאס דעאש והצילו בגופם את העיר כולה.

אני מודה לוועדה על עבודתה, אני מודה לחבר הכנסת אלמוג כהן על כך שלא הרפה מהנושא ודחף אותו בכל הכח. חוסנה הלאומי של העיר מקרין לכל מדינת ישראל ויחד נמשיך בע״ה עד הניצחון".

חבר הכנסת אלמוג כהן הוסיף:  "אני שמח לבשר כי לפני מספר דקות אושרה בממשלה הצעת המחליטים בנושא הפיצוי לתושבי אופקים. ״מענק הגבורה״ הוא החלטה היסטורית, פרי עבודה קשה ומאמצים רבים למען תושבי העיר.

אופקים היא עיר של גיבורים. בבוקר השחור ההוא יצאנו כולנו כאגרוף אחד ללא היסוס בכדי להציל חיים. ימין ושמאל, מזרחים ואשכנזים, דתיים וחילונים, בני העיר והקיבוצים, אשר לחמו בקרבות עקובים מדם עד לחיסולם של מרצחי הנוח׳בה הנאצים, תוך גילוי אומץ ומעשי גבורה יוצאי דופן. המחיר ששילמנו כבד מנשוא; איבדנו אחים ואחיות רבים ואין במענק זה בכדי לרפא את הכאב, אך היום מקבלים תושבי העיר חיבוק והוקרה על גילויי גבורה יוצאי דופן אלו.

ברצוני להודות לחברי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שהגיע לעיר מספר רב של פעמים הקשיב וחיבק את התושבים בחיבוק חם ואוהב, ועל הנחישות והמקצועיות שהפגין. וכמובן לחברי, שר העבודה יואב בן-צור, אשר הבין בצורה מעוררת השראה את הצורך האנושי בהענקת ההוקרה לבני העיר ורתם את הביטוח הלאומי לנושא".

אחרי ההחלטה מאבק מיידי מוצלח של ראש עיריית שדרות לקבלת ההטבות גם לתושבי העיר

עם פרסום המענקים החדשים לתושבי אופקים, ראש עיריית שדרות אלון דוידי הצטרף גם הוא לבקשה לאשר מענקים לתושבי עירו והדבר אושר תוך זמן קצר, מה שהביא אותו לברך על המוגמר ולכתוב לתושבי עירו: " הודעה חשובה לתושבי שדרות – אושר קבלת מענק וסל שיקום נרחב ישירות אליכם!!

לאחר מאמץ רב התבשרתי כי הממשלה אישרה העברת מענקי סיוע וסל שיקום נרחב לכל תושבי שדרות ישירות ובקרוב צפוי לעבור לאישור הכנסת וייכנס לחשבונות התושבים בהמשך (מועד סופי ימסר בנפרד!)

תושבי שדרות הפגינו עוצמה ונחישות ביום הקשה ביותר שידע מדינת ישראל והעיר בפרט, דרשתי להעביר מענקים אלו לסיוע משמעותי למען התושבים היקרים ולאפשר לכל אחד ואחת סל שיקום שיאפשר להם לקבל מענה ראוי לאחר השנה הזו.

הסכומים שאושרו עומדים על 14,360 ₪ למבוגר ו-2872 ₪ לילד (עד גיל 18).

אני מודה לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ' וצוות משרדו על הקמת הוועדה ואישור מסקנותיה ועל מדיניותו לשים את תושבי שדרות והאזרחים במדינה במרכז. כמו כן, תודה לפרופ' אביעד הכהן וצוות הוועדה על ההקשבה והמקצועיות. אנחנו נמשיך להיאבק בשבילכם ולדאוג לתנופה של העיר שדרות ומעל להכל לדרוש ביטחון- ולתמיד".

מענקים לתושבי אשקלון: לא קיבלו מענקים וממשיכים לחכות שמישהו יתייחס לתושבים

בעיר אשקלון לעומת זאת לא התקבלה בשורה על מענקים וכשכבר הוצא על ידי ח"כ יוסי טייב לצרף את העיר למנהלת תקומה, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, שמוקף ביועצים מעולים שלל מיידית את הרעיון ואמר " תקומה זה תקומה ואשקלון זה אשקלון ". חלק מהנוכחים בועדה היו המומים מכך אך הדיון המשיך להתנהל מבלי להזכיר פעם נוספת את האפשרות לצרף את העיר למנהלת עתירת התקציבים למען תושבי הרשויות שנמצאים תחת המנהלת החדשה שהוקמה לאחר פרוץ המלחמה במטרה לסייע לתושבים.

עם זאת, לאחר בירור שערכנו מסתבר שיש גם מענקים וקצבאות שתושבים באשקלון יכולים לקבל במידה והם עומדים בתנאים, אחד מהם הוא הבטחת הכנסה.

הזכאות לקצבה מותנית במספר תנאים, הכוללים תושבות, גיל, הכנסה, החזקת רכב, התייצבות בשירות התעסוקה ולימודים במוסד להשכלה גבוהה.

על מנת להיות זכאי לקצבה, על המבקש/ת להיות תושבי ישראל במשך 24 חודשים רצופים לפחות, ובדרך כלל להיות מעל גיל 20. עם זאת, ישנם חריגים לתנאי הגיל במקרים מיוחדים כמו מחלה, היריון, גמילה או הורות.

ההכנסה של המבקש ושל בן/בת זוגו נלקחת בחשבון בקביעת הזכאות, כאשר ישנה הכנסה מקסימלית המאפשרת קבלת קצבה מלאה או חלקית, בהתאם לגיל ולמצב המשפחתי. בנוסף, גם החזקת רכב יכולה להשפיע על הזכאות, כאשר ישנם תנאים לגבי שווי הרכב ומספר הרכבים שבבעלות המבקש או בשימושו.

תנאי נוסף לזכאות הוא התייצבות בשירות התעסוקה, גם אם המבקש עובד במשרה חלקית או כעצמאי. לימודים במוסד להשכלה גבוהה בדרך כלל פוסלים את הזכאות, למעט חריגים מסוימים כמו הכשרה מקצועית או הורים עצמאיים הלומדים לתואר ראשון.

לבסוף, הביטוח הלאומי מבהיר כי ישנם מקרים בהם אין זכאות לקצבה, כמו תלמידי ישיבה, חיילים בשירות סדיר וחברי קיבוץ או מושב שיתופי. חשוב להזכיר שהזכאים יקבלו את הכסף כבר לפני החגים לאור לוח התשלומים של ביטוח לאומי.

מענק גם לתושבי אשקלון - סניף ביטוח לאומי אשקלון. צילום: דוברות ביטוח לאומי
מענקים גם לתושבי אשקלון – סניף ביטוח לאומי אשקלון. צילום: דוברות ביטוח לאומי
Exit mobile version