הלכה יומית לע״נ חיים לוגסי ז״ל בן רחל, לע״נ סול בת חנינה ולע״נ פנחס מיכלאשוילי ז״ל .

כל השונה הלכות בכל יום לע״נ חיים ז״ל בן רחל , לע״נ סול בת חנינה ולע״נ פנחס מיכלאשוילי ז״ל .

לרפואת רחל נעמי בת חנה אסתר ולרפואת אהרן בן שרה וכל חולי ישראל בתושח"י.

מהלכות לשון הרע

אם שומע לשון הרע ואינו יכול לשים את אוזניו שמא ילעגו לו בוודאי לא יעשה עיצה זו אך יזרז עצמו שלא להאמין לדברים ולא יביע תנועה שיראה שמסכים עם הדברים ואם יכול להראות פנים נזעמים שיבינו שאינו מסכים לדברי ההבל.

מהלכות שבת

מלאכת בורר

אף אם כוונתו לכבד את אורחיו בכמות גדולה, אין לברור אלא כפי השערתו שיאכלו לאלתר ולא יותר. ומכל מקום אם בדעתו שלאחר שיסיימו האורחים לאכול, יאכל הוא את הנותר, הרי זה מותר לברור כמות גדולה יותר.

סימן ב' – דין לבישת בגדים וכיסוי הראש

טו. אין ללכת ד' אמות בגילוי ראש, ואף אם אינו הולך אסור לשהות שיעור מהלך ד' אמות בגילוי ראש. ויש אומרים שהוא איסור מעיקר הדין, ויש אומרים שאינו אלא ממדת חסידות. ויש שמחלקים בזה בין תלמיד חכם שהוא איסור מעיקר הדין, לבין שאר כל אדם שהוא ממדת חסידות. ואף על פי שהעיקר לדינא שהוא ממדת חסידות, מכל מקום בזמן הזה יש להחמיר בזה יותר, כי כיסוי הראש מעיד על שייכותו למחנה שומרי תורה ומצוות, ולא להיפך ח"ו. ולכן כל מי שהוא ירא שמים צריך להזהר לכסות את ראשו כשהולך ברשות הרבים, שיהיה היכר בין עובד אלקים לאשר לא עבדו, ויש בזה יותר ממדת חסידות, והכיפה שעל ראשו של אדם ירא שמים היא לסמל ולמופת, שהוא שייך למחנה הדתי, ומורא שמים עליו. ומי שהולך בגילוי ראש אדרבה יש בו משום מראית העין, שיחשדוהו שהוא אדם חפשי פורק עול מלכות שמים מעליו. וכל שכן שהבא במחיצתו של רב גדול בישראל שעליו לכסות ראשו כהלכה. [ילקוט יוסף שארית יוסף ח"א עמוד כא. ילקו"י השכמת הבוקר מהדורת תשס"ד, עמוד רכט].

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן