Site icon אשקלנייעס

גם על גג בניין מגורים: נעצרו שב"חים חשודים במרדף סה"ר באשקלון

פשיטה של חטיבת סה"ר באשקלון: 4 חשודים שב"חים נעצרו בתום מרדף

אילוסטרציה, שב"חים חשודים באשקלון. צילום: דוברות המשטרה

בשבוע האחרון, העיר אשקלון הייתה מוקד לפעילות משטרתית מוגברת במסגרת מבצע "דפיקה בדלת". המבצע, שיזם מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, נועד להיאבק בתופעה המדאיגה של שוהים בלתי חוקיים שחודרים לשטחי המדינה. נוכחותם של שוהים אלו מעוררת חששות רבים בקרב התושבים, שכן לעתים קרובות הם מעורבים בפשיעה פלילית ואף עלולים להוות סיכון ביטחוני.

סריקות אינטנסיביות מובילות למעצרים

במסגרת המבצע, שוטרי תחנת אשקלון ולוחמי חטיבת סה"ר פשטו על אזורים שונים בעיר, ערכו ביקורות פתע ובדקו את זהותם של אנשים חשודים. פעילות זו הובילה לאיתורם ולמעצרם של ארבעה תושבי שטחים השוהים בישראל בניגוד לחוק. אחד מהם, שניסה להתחמק מהשוטרים, נתפס לבסוף על גג בניין בשכונת אגמים לאחר מרדף קצר.

כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים

כלל החשודים הובלו לתחנת המשטרה באשקלון, שם נחקרו באזהרה. בסיום החקירה, הגישה חטיבת התביעות המשטרתית כתבי אישום חמורים נגד הארבעה, הכוללים אישומים בעבירות של שהייה בלתי חוקית בישראל, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והסגת גבול במקרה של החשוד שנמלט. בנוסף, המשטרה הגישה בקשה להמשך מעצרם של החשודים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, בטענה כי הם מהווים סכנה לציבור ויש חשש שינסו להימלט מהדין.

מאבק בשוהים בלתי חוקיים – אתגר מתמשך

תופעת השוהים הבלתי חוקיים בישראל היא מורכבת ובעלת השלכות רבות. מצד אחד, ישנם אלו הטוענים כי מדובר באנשים המחפשים חיים טובים יותר וفرص עבודה, ומגיע להם יחס הומני. מצד שני, שהייה בלתי חוקית מפרה את החוק ופוגעת בביטחון המדינה, שכן היא עלולה לשמש פלטפורמה לפשיעה, לטרור ולניצול לרעה של זכויות סוציאליות.

מבצע "דפיקה בדלת" – חלק ממאמץ רחב יותר

מבצע "דפיקה בדלת" הוא חלק ממאמץ רחב יותר של משטרת ישראל ומשרד הפנים להיאבק בתופעת השוהים הבלתי חוקיים. המבצע כולל פעולות אכיפה מגוונות, כמו מעצרים, גירוש והגברת הפיקוח בגבולות. בנוסף, הממשלה פועלת לקדם פתרונות ארוכי טווח, כמו הגברת האכיפה על מעסיקים המעסיקים שוהים בלתי חוקיים וקידום הסכמים להסדרת מעמדם של עובדים זרים.

המשטרה קוראת לציבור לגלות ערנות

משטרת ישראל קוראת לציבור לגלות ערנות ולדווח על כל חשד לשוהים בלתי חוקיים. דיווחים אלו מסייעים למשטרה בפעילותה נגד התופעה ומסייעים בשמירה על ביטחון הציבור. כל פיסת מידע, קטנה ככל שתהיה, יכולה להיות משמעותית במאבק זה.

המאבק בשוהים בלתי חוקיים הוא מאבק מתמשך ומורכב, אך משטרת ישראל נחושה להמשיך ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להגן על ביטחון אזרחי ישראל.

מענקים וסיוע בשכר דירה: הדרך החדשה לחזרה לשגרה למרות שהמלחמה נמשכת – כיף

 

Exit mobile version